BOEKLANCERING 'LERAAR ZIJN: AMBACHTELIJK EN KUNSTZINNIG'
- Jeske Fricker

- 14 nov
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 18 nov
Vandaag waren we met Teachers College aanwezig bij de boeklancering van Leraar zijn: ambachtelijk en kunstzinnig. Een inspirerende avond waarop samen werd verkend wat het écht betekent om leraar te zijn.
Het boek benadrukt het leraarschap als zowel ambacht als kunst, en sluit mooi aan op hoe TC-studenten in de craftsmanfase worden opgeleid tot Teacher Artists. (TC komt zelfs voorbij in het boek). Tijdens de bijeenkomst luisterden we naar verhalen over onderwijsesthetiek, rituelen en andere rijke perspectieven op ons vak.
Omdat wij het belangrijk vinden om stil te staan bij deze bredere blik op onderwijs, vormen de inzichten uit dit boek een waardevolle basis voor het ontwerp van onze eigen onderwijspraktijk binnen het huidige thema 'art based learning'.
Over het huidige maandthema
Deze maand staat onze opleiding in het teken van Art Based Learning. Naast cognitieve en talige vormen van leren, bestaan er ook niet- of minder-talige vormen van kennisconstructie. Door studenten contact te laten maken met diverse kunstpraktijken en kunstenaars uit te nodigen, willen we hen uitdagen te werken muzische uitingsvormen die minder voor de hand liggen. Zo ervaren zij zowel de mogelijkheden als de beperkingen van deze uitingsvormen, wat uitnodigt tot een andere manier van denken over bijv. leervragen, de onderwijspraktijk en de samenleving.
met Bart van Rosmalen Gert Biesta Patrick van der Bogt Pieter Baay Saar Frieling Jeske Fricker Alwin Truin Marike Klomp Marlies ter Beek Ilse Speelman






Opmerkingen